Zelf maak ik minimaal 2 keer per week een lekkere smoothie om mijn lichaam een boost te geven. Mijn zoontje is er ook gek op. We maken het vaak samen. Gezellig en makkelijk om te doen!

Het is belangrijk om voldoende vitamine en vezels binnen te krijgen, een wekelijkse smoothie draagt daar aan bij. Kinderen vinden spinazie, dadels en bijvoorbeeld havermout vaak niet lekker, maar als je het in een smoothie doet krijgen ze het toch binnen en vinden ze het in de meeste gevallen nog lekker ook!

Maar… let op! Smoothies zijn een gemakkelijke manier om voedingsstoffen binnen te krijgen, maar drink zoete smoothies met mate. Fruit bevat namelijk veel suiker in de vorm van fructose. Dagelijks zoete smoothies drinken is dan ook af te raden. Zie het als een traktatie, een bonus om je lichaam te voorzien van een lekkere vitamine boost.

Voor de basis gebruik ik plantaardige melk, zoals Alpro soja, barista of Oat milk, gecombineerd met Alpro Mild & Creamy als vervanger voor yoghurt. Je kunt verschillende soorten groenten en fruit toevoegen met extra ingrediënten, zoals dadels, kokos rasp, havermout en chiazaad. Door wekelijks te variëren in de ingrediënten krijg je van alles wat binnen. Op de recepten pagina heb ik smoothies gezet die voor kinderen lekker zijn. Gezoet met aardbeien, dadels en zelfs 1 met vanille ijs. Lekker!